انواع سنسور القایی

معرفی انواع سنسور القایی و کاربرد آنها

آیا می دانید انواع سنسور القایی وجود دارد که هر یک کاربرد خاص خود را دارند؟ پس چه خوب است در مورد هر یک اطلاعاتمان را کامل کنیم.

انواع سنسور القایی در یک نگاه

می دانیم که برای انتخاب انواع سنسور القایی می بایست به فرکانس سوئیچینگ، فاصله سوئیچینگ و همینطور نوع خروجی سنسور و سایز و شکل و ظاهری سنسور دقت کنیم. به طور کلی ولتاژ تغذیه سنسورها اهمیت زیادی داشته و سبب می شود تا بتوانید از آن به بهترین نحو استفاده نمایید اما حقیقت این است که به طور کلی سنسورهای القایی مدل های مختلفی دارند و هر یک بر اساس مدل های خاص ارزیابی می شوند پس چه خوب است بدانیم که هر یک از انواع سنسور القایی چطور مورد استفاده قرار می گیرند و شامل چه مواردی هستند.

سنسور القایی آنالوگ

یکی از سبک های مهم که برای انواع سنسورهای القایی در نظر گرفته می شود مدل های آنالوگ است. این حسگرها بر خلاف مدل های القایی استاندارد، از نظر خروجی به صورت آنالوگ طراحی شده اند. به طور کلی این حسگر ها در برابر فلزات عکس العمل نشان می دهند. دقت کنید که این عکس العمل به صورت ولتاژ و یا جریان خطی متناسب با سیگنال های استاندارد ارزیابی شده و در خروجی نمایش داده می شود. به طور کلی این عمل با فاصله عملیاتی طولانی مدنظر قرار می گیرد. البته که انواع سنسور القایی آنالوگ وجود دارد که در تعداد و اندازه های مختلفی در دسترس هستند. مقدار اثر خودالقایی برای مراحل نصب سنسور بسیار مهم تعریف شده است.

انواع سنسور القایی

از سوی دیگر این سنسورها در برابر نویز بسیار اثر پذیر هستند محافظت خوبی از آنها می شود. کاربرد انواع سنسور القایی آنالوگ مربوط به اندازه گیری فاصله قطعات فلزی از سنسور، اندازه گیری ضخامت قطعات فلزی و همینطور رویکرد جداسازی قطعات با ابعاد مختلف خواهد بود.

این سنسورها یک سری ویژگی های خاص دارند. فاصله سنجش در این مدل ها افزایش داشته و توانایی ارسال مستقیم داده های آنالوگ به دستگاه های اندازه گیری را دارد. از سوی دیگر دستگاه دارای محفظه استوانه ای رزوه دار است و ابعاد ۸ الی ۳۰ میلی متر را شامل می شود.

انواع سنسور القایی سرعت بالا

نوع دیگری از سنسور القایی وجود دارد که سرعت بالا هستند و برای پروسه های صنعتی استفاده می شوند. این سنسورها اندازه گیری سرعت چرخش را با سنسور القایی انجام می دهند. حسگر به کار برده شده در این مدل از انواع سنسور القایی به صورت سوئیچینگ است.  این دستگاه به منظور اندازه گیری سرعت های بالا طراحی و اجرا شده اند. عملکرد این سنسور سرعت بالا به این صورت است که در بخش حساس آن نوعی میدان مغناطیسی وجود دارد و چرخ دنده ها نیز تغییر می کند و در نهایت خروجی این حسگرها نیز متفاوت خواهد بود. این تغییرات در میدان مغناطیسی به صورت پالس در خروجی ظاهر می شوند. از این مدل از انواع سنسور القایی سرعت بالا در اندازه گیری سرعت موتور، چرخ دنده و پمپ و توربین ها استفاده می شود.

انواع سنسور القایی

انواع سنسور القایی مخصوص محیط فشار بالا

حسگرهایی که برای تشخیص قطعات فلزی استفاده می شوند می بایست بتوانند فشار دینامیکی بسیار بالا تا بیشتر از ۵۰۰ بار را مورد استفاده قرار دهند. به طور کلی این سنسورها برای کنترل و تعیین موقعیت و اندازه گیری سرعت موتورهای هیدرولیکی استفاده می شود و شامل حسگرهای مخصوصی است.

سنسور AS-I

در بین انواع سنسور القایی، این مدل از سنسور ارتباط بین سنسور و عملگر محسوب می شود. AS-I یک پروتکل ارتباطی دو سیمه محسوب می شود و برای سیستم های اتوماسیون و کنترل مبتنی بر دی سی اس و پی ال اس استفاده می شود. هدف از طراحی این مدل از سنسورها این است که به ساده ترین روش می توانند عملگرها و سنسورها را به سیستم های اتوماسیون وصل نمایند و کنترل لازم را اجرا کنند. یکی از مزیت این مدل از سنسور القایی این است که سبب کاهش سیم کشی و اتصال ساده تجهیزات می شوند.

انواع سنسور القایی برای محیط هایی با حرارت بالا

حقیقت این است که برای تشخیص قطعات فلزی همیشه دمای پایین اثربخش نخواهد بود و گاهی نیاز است که حسگرهای القایی در محیط هایی با دمای بالا اجرا شوند بنابراین می بایست این سنسور وجود داشته باشد که برای محیط هایی با دمای بالا استفاده شود. این سنسورها می توانند دماهای بالاتر از ۲۵۰ سانتی گراد را پوشش دهند و قابلیت اطمینان برای این سنسورها بسیار بالا خواهد بود.

انواع سنسور القایی

انواع سنسور القایی کنترل وضعیت ولو

در داخل حسگر های القایی وضعیت ولو به میزان دو عدد سنسور اجرا می شود که به واسطه وضعیت باز و بسته بودن ولو تشخیص داده می شود. این ولو یک وسیله الکترونیکی است که برای کنترل جریان سیال و فشار در یک سیستم استفاده خواهد شد. در یک ولو باز سیال از یک از فشار بالاتر به میزان فشار پایین تر جریان خواهد یافت.

انواع سنسور القایی دو سیمه

مقاومت داخلی انواع سنسور القایی بر حسب فاصله قطعه از سنسور تغییر می کند. اتصال این نوع حسگر هبه منبع تغذیه به واسطه مقاومت ثابت صورت می گیرد. از این مدل از سنسورها برای تشخیص قطعات فلزی در محیط های انفجاری استفاده می شود و به طور کلی اتصال به صورت مستقیم به مدار های الکترونیکی انجام می شود و همینطور این سنسورها به آمپلی فایر ها نیز وصل می شود و به عنوان یک سوئیچ القایی شناسایی می شود. اتصال نامور همراه با مانع نیز برای محیط های انفجاری مناسب هستند و رویکرد فایل قبولی دارند.

کلام آخر

برای خرید انواع سنسور القایی می بایست به سراغ نمایندگی رسمی برند آکوسنس بروید و خوشبختانه تیم حرفه ای پردیس کالا البرز به عنوان نماینده رسمی برای فروش انواع سنسور القایی در کنار شماست تا مشاوره های لازم در اختیار شما قرار بگیرد و شرایط خوبی برای ارائه انواع سنسورها فراهم شود. دقت کنید که به طور کلی سنسورهای القایی از نظر سبک اجرایی متفاوت هستند و هر یک شاخصه مخصوصی دارند پس نیاز است که مشاوره های لازم پیش از انجام کار صورت بگیرد و همه شرایط به درستی بررسی شود. قیمت ها نیز در سایت پردیس کابل البرز برای شما مشخص شده است.

راهنمای خرید سنسور القایی آکوسنس
جدیدترین قیمت سنسور نوری استوانه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن سبد خرید
بستن علاقه‌مندی
اخیرا مشاهده شده بستن
بستن

بستن
منو
دسته بندی ها
Call Now Button
×

Hello!

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× استعلام قیمت در واتساپ