تست سنسور نوری

تست سنسور نوری

مراحل تست سنسور نوری

در مرحله نخست روش تست سنسور نوری با استفاده از اپلیکیشن Wahoo Fitness، KICKR SNAP را در حالت مقاومت قرار دهید. با مقاومت ۰% شروع کنید، به آرامی سرعت را افزایش دهید. به سرعتی که توان به صفر می‎رسد توجه کنید. مقاومت را افزایش دهید و دوباره تلاش کنید. اگر واقعاً سنسور نوری مشکل داشته باشد، افت‎ها بدون توجه به مقاومت، تقریباً با همان سرعت اتفاق می‌افتند (بنابراین ایجاد افت همراه با افزایش مقاومت بیشتر، نیاز به قدرت بیشتری دارد).

پس از وقوع افت، از یک کمکی بخواهید هنگام رکاب زدن، بالای پوشش پلاستیکی (حاوی LED) را به آرامی به سمت فلایویل فشار دهد تا مشاهده کنید که آیا این باعث می‎شود دوباره برق ظاهر شود. اگر برق در حالت ERG پرش کند، اما در حالت مقاومت نه؛ احتمالاً سنسور نوری معیوب باعث این مشکل شده است.

روش تست سنسور نوری با استفاده از تستر ۵۱۱-۴۰۱۹

تستر ۵۱۱-۴۰۱۹ سنسور نوری را با یک ولتاژ کنترل شده برای تغذیه ساطع کننده‎های نور فراهم می‎کند. در این روش تست سنسور نوری، تستر دارای دو LED است که وقتی یکی از خروجی‎های سنسور نور را از طریق یکی از روزنه‎های چرخ زمان‎بندی پلاستیکی ببیند چشمک می‎زند. اگر چرخ زمان را بررسی کنید، می‎بینید که یک LED باید ۳ بار در هر دور، چشمک بزند و دیگری باید ۶ بار چشمک بزند.

شمارش فلاش‏ها ضروری نیست زیرا سنسور معمولاً در یک یا هر دو خروجی کاملاً از کار می‏افتد. یک نشانه معمولی از خرابی، چراغ LED روی تستر است که روشن است و خاموش نمی‎شود. به عبارت دیگر یک LED که همیشه روشن یا همیشه خاموش است نشان دهنده خرابی آن است.

تست سنسور نوری

تست سنسور

  1. دوشاخه سنسور (OIS 5 پین) را از بسته احتراق جدا کنید.
  2. ۵۱۱-۴۰۱۹ را محکم به سنسور OIS وصل کنید تا از قفل شدن آن اطمینان حاصل کنید.
  3. گیره‎های باتری تستر را به ۱۲ ولت (قرمز) و زمین (مشکی) وصل کنید.

یک باتری فروشگاهی لازم است، اما هیچ ارجاع زمینی به موتور لازم نیست.

  1. موتور را بچرخانید یا از طناب کششی در حین مشاهده دو LED روی تستر استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که LED ها به درستی چشمک می‎زنند.

سایر روشهای تست سنسور نوری

ابتدا سنسور را به فیکسچر تست وصل می‎کنید. جعبه آزمایش دارای دو کاوشگر به نام‌های; ولت و میلی ولت می‎باشد که در آنجا یک مولتی‎متر وصل می‎کنید.

     پس از انجام این کار، باید دستگیره تنظیم ولتاژ را روی جعبه تست بچرخانید، تا زمانی که روی مولتی‎متر متصل به پروب ولت، ۴٫۵ ولت را بخوانید.

 هنگامی که ۴٫۵ ولت را تثبیت می‎کنید، باید مقدار FC1 و FC2 (بنابراین روی جعبه یک سوئیچ وجود دارد) را در مولتی‏متر متصل به پروب میلی ولت بخوانید.

     هنگامی که این مقادیر مطابق با مشخصات باشد (این کار با تنظیم صفحه در پشت سنسور انجام می‎شود)، دوباره دکمه تنظیم ولتاژ را بچرخانید تا ۰٫۰۷ ولت یا ۷۰ میلی ولت را در پروب میلی ولت بخوانید.

     پس از انجام این کار، باید مقدار روی پروب ولت را بخوانید که باید حدود ۰٫۱۵ ولت و ۰٫۴۵ ولت باشد.

تست سنسور نوری

روش تست سنسور نوری در اینجا به این صورت است که شما در مرحله اول از ۴٫۵ ولت سی سی (پروب ولتاژ) استفاده می‏کنید، سپس ولتاژ را در مقاومتی که به هر یک از فتوترانزیستورها متصل است اندازه‎گیری می‏کنید (FC1&FC2، آنچه در پروب میلی ولت می‎خوانید).

سپس مقدار FC1&FC2 را پایین می‎آورید تا به ۰٫۰۷ ولت برسید و سپس مقدار Vcc (پروب ولت) را بخوانید که باید بین ۰٫۱۵ و ۰٫۴۵ ولت باشد.

پردیس کابل البرز واردکننده انواع سنسور القایی ، انواع سنسور نوری استوانه ‎ای و انواع سنسور نوری مکعبی با برند آکوسنس و پکاسنس می‎باشد که کارآیی آنها با انجام تست، ثابت شده است.

تست سنسور نوری

تستر چند سنسوری

روش تست سنسور نوری به شیوه چند سنسوری نیز انجام می‎شود. تستر چند سنسوری یک میز تست است که معمولاً شامل منابع تشعشع، اهداف، کولیماتور، سنسورهای لیزری و نرم‌افزار برای آزمایش خودکار و تجزیه و تحلیل داده‌ها است.

تست بار

    آزمایش تصویرگرهای Payload. یک تستر محموله شامل یک کولیماتور، مانند یکی از سری‌های METS، با دیافراگم شفاف به اندازه‌ای بزرگ است که می‌تواند به طور همزمان تمام دیافراگم سنسورها را پوشش دهد. از آنجایی که برخی از محموله‌ها شامل ردیابی روز و شب هستند، از یک جسم سیاه و یک منبع تشعشع قابل مشاهده و SWIR مانند کره یکپارچه سفارشی شده سیستم‌های CI و بدنه سیاه SR-800R استفاده می‌شود.

   در آزمایش لیزر Payload یک ماژول ویژه به کولیماتور اضافه شده است تا مشخصات اصلی لیزر را آزمایش کند. علاوه بر این، این ماژول اندازه گیری/تراز کردن هر یک از خطوط دید FLIR، SWIR و دوربین مرئی را با لیزر و FLIR، SWIR و دوربین مرئی بین خود (Boresight) امکان‎پذیر می‎کند.

در روش تست سنسور نوری تست بار، شبیه‏ساز برد متغیر (VRS) یک ماژول فشرده است که طیف وسیعی از فواصل هدف را شبیه سازی می‎کند و برای آزمایش عملیات برد یاب لیزری (LRF) استفاده می‌شود.

    نرم افزار تست خودکار CI یک راه حل سریع و راحت برای آزمایش عملکرد یک سیستم EO محموله ارائه می‎دهد: تعداد زیادی آزمایش را می‏توان از قبل برای پوشش شب (FLIR، SWIR)، روز (دوربین تلویزیون) و پارامترهای لیزری سیستم برنامه‏ریزی کرد. که آزمایش‎ها به صورت خودکار و به صورت متوالی، یک گزارش استاندارد را در برمی‎گیرد . MTF، MRTD، TOD، MDTD، NETD، SiTF، FOV، رزولوشن، گذرگاه، محدوده لیزر، نمایه پرتو، نرخ پالس لیزر و انرژی، نمونه‌هایی از پارامترهایی هستند که می‌توان با نرم‌افزار کلید در دست CI تست کرد.

تست سنسور نوری

تست سنسورهای اثر انگشت نوری

در حوزه تست سنسورهای اثر انگشت نوری، یک روش تست سنسور نوری با استفاده از تست مادون قرمز مدولار، توسعه یافته است که الزامات سنسورهای اثر انگشت نوری زیر صفحه نمایش با طول موج های بالاتر از ۱۱۰۰ نانومتر را برآورده می‎کند.

 در گوشی‎های هوشمند، اسکن اثر انگشت زیر نمایشگر به طور گسترده‎ای برای باز کردن قفل دستگاه به راحتی و ایمن استفاده می‎شود. خروجی نور مورد استفاده برای این برنامه قبلاً در طول موج حدود ۹۴۰ نانومتر بود. متأسفانه، در این طول موج خاص، پدیده سوختگی در نمایشگرهای OLED رخ می‏دهد.

 یک راه حل برای این عیب، استفاده از تابش در ۱۳۸۰ نانومتر است. از آنجایی که برنامه برای کاربر یکسان می‏ماند، تغییر از طول موج‏های پایین‏تر به طول موج‏های بالاتر در NIR به سایر تجهیزات تست با وضوح بالا و کالیبره شده جهت اندازه‏گیری دقیق مقادیر رادیومتری، اندازه‏گیری پالس در محدوده میکرو ثانیه و کنترل دما نیاز دارد.

منبع تغذیه فیبر نوری چیست
خرید سنسور القایی پکاسنس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن سبد خرید
بستن علاقه‌مندی
اخیرا مشاهده شده بستن
بستن

بستن
منو
دسته بندی ها
Call Now Button
×

Hello!

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× استعلام قیمت در واتساپ