سنسور یو شکل

معرفی سنسور یو شکل

سنسور یو شکل از دسته سنسورهای پر استفاده برند آکوسنس محسوب می شود. این سنسورها به شکلی طراحی شده اند که فرستنده و گیرنده رو به روی هم قرار گرفته و در دو سمت بازوی سنسور واقع شده اند. یعنی یک تاج U شامل فرستنده و یک تاج آن نیز شامل گیرنده است. در سنسورهای U شکل گیرنده می تواند حضور یا عدم حضور جسم را شناسایی نماید. از سوی دیگر فاصله دید در این دسته از سنسور چشمی از چند میلی متر بوده و تا دو متر بر اساس مدل متغیر در نظر گرفته می شود.

مشخصات سنسور یو شکل

سنسور یو شکل معمولاً به صورت نوری طراحی و استفاده می شوند. البته برند آکوسنس توانسته این سنسورها را در سبک های مختلفی نیز عرضه شده که بسته به شرایط پروژه یک سری تغییرات را شامل می شوند. این سنسورها می توانند قابلیت تشخیص تا ۵۰ میلی متر را داشته باشند و البته تشخیص از جانب یا کنار صورت می گیرد. یکی از ویژگی های مهم این سنسورها نیز دو طرفه بودن ان است. این سنسورها به طور کلی می توانند بر اساس موقعیتی که دارند به دسته های مختلفی تقسیم شوند و البته که ساختار قابل قبولی خواهند داشت.

منبع نور سنسور از نوع ال ای دی مادون قرمز در نظر گرفته می شود که مدل ۹۴۰ نانومتر آن بیشترین تقاضا را دارد. جنس بدنه این محصول نیز ABS  است که از دسته محصولات کاملاً با کیفیت محسوب می شود. برای کلاهک های این محصول از جنس پلاستیک استفاده شده است. کلاهک ها مدل بندی های مختلفی دارند و در نهایت می تواند شامل سبک و اصول خاصی شود. به طور کلی نشانگر کارکرد برای سنسور یو شکل ال ای دی قرمز و سبز است. درجه حفاظتی نیز به صورت IP50 استاندارد IEC ارزیابی شده است. نوع اتصال برای سنسور یو شکل به صورت کابل است و ساختار قابل توجهی دارد. البته که این سنسورها به صورت ۴ سیم DC طراحی شده اند. نوع کابل استاندارد چهار رشته با طول ۲ متر سبب می شود تا سنسور یو شکل بتواند عملکرد بهتری در شرایط متفاوت داشته باشد و یکی از بخش های مهم کار محسوب می شود.

ولتاژ تغذیه برای سنسور یو شکل نیز بین ۱۲ الی ۲۴ VDC ارزیابی شده است. سطح خروجی کنترلی سنسور نیز به صورت PNP است. زمان پاسخگویی برای سنسور یو شکل نیز در نهایت یک میلی ثانیه اعلام شده است.

سنسور یو شکل

قابلیت های مختلف سنسور یو شکل

برخی از مدل های سنسور یو شکل برند اکوسنس شامل حداکثر جریان بار خروجی کنترلی ۲۰۰ میلی آمپر هستند و حداکثر جریان مصرفی برای این سنسورها ۳۰ میلی آمپر ارزیابی شده است. حالت کارکرد این محصولات به واسطه کابل فرمان سفید صورت می گیرد. این دستگاه قابلیت تنظیم حساسیت واریابل تنظیمات را دارد. بسیاری از مدل ها قابلیت تایمر ندارند و این موضوع بخش مهمی از سیستم اجرایی سنسور یو شکل را شامل می شود. شرایط محیطی برای این سنسورها در بازه دمایی منفی ۲۵ تا ۶۵ درجه سانتی گراد ارزیابی شده است. درصد رطوبت نیز بین ۳۵ الی ۸۵ درصد است که به شکل خوبی عمل می کند.

ویژگی های اصلی سنسور U شکل

سنسور یو شکل آکوسنس Akusense با بدنه پلاستیکی تقویت شده خود توانسته کارایی بی نظیری در تشخیص اجسام داشته باشد. این دستگاه قابلیت عدم نویز پذیری از نور محیط داشته و زمان تشخیص جسم نیز توسط دستگاه بسیار سریع صورت می گیرد یعنی مشکلی در این زمینه وجود ندارد. از سوی دیگر تشخیص دقیق و صحیح به صورت تضمین شده وجود دارد. سوراخ های مخصوص نصب بسیار مهم است و سنسورها می توانند در جهت های مختلف نصب شوند.

یکی از ویژگی های مهم سنسور یو شکل این است که نویز آن به نسبت اختلال نور مقاومت یافته است. این دستگاه سرعت پاسخگویی بالایی دارد. این محصول در برابر قطب مثبت و منفی و همینطور جریان بیش از حد محافظت شده است. سیم کنترل به کار برده شده برای سنسور یو شکل شامل نور های روشن و تیره است. البته که این محصول از برند آکوسنس بسیار باکیفیت بوده و تضمین قطعات آن بخش مهمی از اهداف این برند است. قیمت سنسور یو شکل نیز به صورت دوره ای مشخص می شود اما به طور کلی این محصول توانسته در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار بگیرد و با کیفیت باشد.

سنسور القایی جک پنوماتیک با طراحی جدید
سنسور نوری U شکل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن سبد خرید
بستن علاقه‌مندی
اخیرا مشاهده شده بستن
بستن

بستن
منو
دسته بندی ها
Call Now Button
×

Hello!

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× استعلام قیمت در واتساپ